søndag den 24. februar 2013

Dupont Cup 10 km NRGi Arena

Så var der igen en 10 km på programmet i den århusianske Dupont Cup. Jeg følte mig mere klar og mindre træt end sidst, så det skulle da gerne gå en tand bedre denne gang.

Temperaturen var lige under frysepunktet og ikke meget vind. Indrømmet, jeg havde ikke sat mig ret meget ind i ruten. Jeg har før løbet omkring NRGi Arena og dér var ruten stort set flad - men det vil jeg ikke helt kalde ruten denne gang. To omgange på en 5 km rundstrækning med 2-3 bakker på hver om gange - ikke slemt, men heller ikke fladt.

En god opvarmning og så af sted. Jeg kunne fra start mærke, at det var bedre end sidst, men desværre også at hovedet ikke var med i dag. - Måske for meget at tænke på? Jeg formåede ikke at presse den til det sidste og det skal man kunne hvis man skal løbe en god 10 km. Lidt halvhjertet igennem på, ja noget så ucharmerende som 40.01. - Det leder tankerne tilbage på at jeg en gang - i flere år - havde en PR på netop 40.01. Dét var dumt.

Det blev til en 2. plads igen. Claus, Annette og Kaj fra SMT havde også sneget sig til Århus. Annette blev 3'er i 40.35, så det tegner godt.

Videre gik turen så mod vest til min mormors 83 års fødselsdag, hvor hele familien var samlet. En hyggelig eftermiddag og så fik jeg ovenikøbet klippet manken;-).